پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251206
خروج از بحران پرايد ۱۸۰ ميليوني با اقتصاد خرد و بنگاه دارانه محال است/ ثبات قيمت خودرو در گرو افزايش قدرت خريد مردم و کنترل تورم
تاریخ انتشار : 1400/10/25 09:25:13
نمایش : 1025
فربد زاوه گفت: ثبات در بازار خودرو در گرو افزايش قدرت خريد مردم و کنترل تورم است، بايد اين معضل را در وزارت اقتصاد، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزي مرتفع کرد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، فربد زاوه يک کارشناس بازار خودرو سياست هاي انبساطي دولت را عامل افزايش چندبرابري قيمت خودرو در بازار دانست و در گفتگو با خبرنگار تيتريک گفت: اين وضعيت آشفته به حکمراني غلط اقتصادي بازمي گردد و مديريت غلط شرکت ها باعث شده با زيان هاي  انباشت مواجه شوند. 

زاوه با اشاره به اينکه قيمت گذاري دستوري بهانه اي براي شرکت ها شده است تا سيکل بازي از تسهيلات را دريافت کنند و موجب تشديد تورم شوند، افزود: نحوه دخالت در مديريت، قيمت گذاري، تسهيلات و اصرار به اينکه اين واحدها ورشکسته نشده اند غلط است.  

وي اظهار داشت: واحد توليدي که زيان ده است بايد افزايش سرمايه را در دستور کار قرار داده و يا تعطيل شود چرا که در غير اين صورت به ماشين توليد تورم در اقتصاد مبدل مي شود، امروز تقاضا براي خودرو ۶۰۰ هزار مورد بيشتر نيست و در صورت تداوم اين روند قيمت خودرو روز به روز بالاتر مي رود. 

زاوه با اشاره به اينکه پرايد ۱۸۰ ميليون توماني محصول سياست هاي پولي غلط و تقاضا است، تصريح کرد: زماني که تعداد تقاضا ۱۰ درصد بيشتر از عرضه شود افزايش قيمت ۵ برابري را شاهد هستيم، اين سياست ها منجر به ثروتمندتر شدن مردم نمي شود و آنها را فقيرتر مي کند. 

وي گفت: ثبات در بازار خودرو در گرو افزايش قدرت خريد مردم و کنترل تورم است، بايد اين معضل را در وزارت اقتصاد، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزي مرتفع کرد، با اقتصاد خرد و بنگاه دارانه نمي توان از اين بحران خارج شد و واردات هم مشکل کشور را رفع نمي کند.  

کارشناس بازار خودرو  در خاتمه خاطر نشان داشت: واردات خودرو قانونا باز است اما براي همين مورد مجاز، در مجلس قانون وضع شده است و کسي آن را گردن نمي گيرد، در حوزه خودرو هم تصميم گيرنده نهايي نداريم و دائما مسئولين تصميمات همديگر را وتو مي کنند. 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html